Gipf oraz Yinsh. To logiczne, że chodzi o gry!

Gipf oraz Yinsh. To logiczne, że chodzi o gry!

wpis w: Gry planszowe | 0
http://blog.ksiegarniagliwice.pl/gry-planszowe/gipf-oraz-yinsh-to-logiczne-ze-chodzi-o-gry/

Z pudełka wyglądają może nienachalnie. Wnętrze wizualnie także nie powala, ale przecież nie o to tu chodzi. Gry YINSH i GIPF (tak tak, to nie są literówki, one naprawdę tak się nazywają), to nasze nowe propozycje na nadchodzące długie zimowe wieczory. Planszowe gry logiczne, przy których na pewno nie będziecie się nudzić. Poznajcie je, oto:

yinsh

 

YINSH – gra dla dwojga graczy od lat 9 do 99. W roku 2004 została wyróżniona nagrodą Mensa Select Award. Dla kogo? Dla miłośnika szachów, warcabów oraz wszelkiego rodzaju planszowych abstrakcji. Celem gry jest trzykrotne ułożenie pięciu swoich pionów w linii prostej. Brzmi banalnie? No to powodzenia 😉 Poruszamy się oczywiście zgodnie z regułami gry oraz tak, jak przeciwnik pozwala. Czasami można odnieść wrażenie, że na planszy panuje chaos. Gracz układa kilka swoich elementów, aby po chwili zauważyć, ze zmieniły one kolor! Im więcej elementów znajduje się na planszy, tym trudniej jest przewidzieć co może się wydarzyć. Jednak właśnie dzięki temu jest więcej możliwości! Jednak nie należy się martwić: każdy będzie miał swoją szansę. Ciągła czujność pozwoli wprowadzić w tym chaosie trochę własnego porządku! (z opisu producenta)

YINSH do nabycia w naszej księgarni stacjonarnej oraz TUTAJ >>

 

 

 

gipfGIPF – starsza siostra poprzedniczki, dawczyni imienia dla całej serii tych abstrakcyjnych planszówek o abstrakcyjnych nazwach (bo jest ich więcej!). W 1998 roku doceniona przez pismo GAMES Magazine za najlepszą abstrakcyjną grę strategiczną. Graczy jest dwóch, każdy co najmniej dziewięcioletni. W każdej turze gracz wprowadza na planszę jeden ze swoich pionów. Po ustawieniu w rzędzie czterech ionów usuwa się z planszy cały rząd wraz z pionami przeciwnika stanowiącymi jego przedłużenie. Celem gry jest pozbawienie przeciwnika wszystkich jego pionów. To niby wszystko, ale… GIPF ma miejsce przed Wielkim Wybuchem…. Wtedy nie było jeszcze niczego: ani czasu, ani przestrzeni, ani materii… absolutnie nic, tylko potencjał, od którego wszystko wzięło swój początek. Bez tego potencjału, nie byłoby Wielkiego Wybuchu, ani niczego o istnieniu czego wiemy i mamy świadomość w obecnym czasie. Grający w GIPF reprezentują ten potencjał; pionki zwycięzcy symbolizują przyczynę Wielkiego Wybuchu, początku wszystkiego – również wszechświata, który nieustannie rozszerza się od tamtego punktu. Wciąż dalej, i dalej… (z opisu producenta). Myślicie, że to tylko czcza gadanina? A przecież z każdą kolejną turą układ pionów na planszy zmienia się, często w sposób niezwykle zaskakujący, powstają nowe, wcześniej niedostrzegalne możliwości. Potencjały…

GIPF do nabycia w naszej księgarni stacjonarnej oraz oczywiście TUTAJ >>

Księgarnia Mercurius

Księgarnia Mercurius

Jesteśmy księgarnią techniczną oferującą literaturę naukową głównie dla studentów kierunków ścisłych. Posiadamy również bogaty dział z grami planszowymi i narzędziami modelarskimi.
Księgarnia Mercurius

Latest posts by Księgarnia Mercurius (see all)