Copywriting i content marketing – czyli zrób to sam!

Copywriting i content marketing – czyli zrób to sam!

http://blog.ksiegarniagliwice.pl/ksiazki/copywriting-i-content-marketing-czyli-zrob-to-sam/

Dwa lata temu do świata reklamy, zwłaszcza internetowej, przebojem wdarł się content marketing. W wirtualnym świecie doszło do przewrotu. Zarówno właściciele firm, zlecający reklamę, jak i webmasterzy – czy innego rodzaju posiadacze powierzchni reklamowej w internecie – zmienili sposób postrzegania tego, czym jest reklama w sieci i jaki jej rodzaj najlepiej trafia do klienta.

Content marketing pomoże Ci zbudować markę. Dzięki niemu Twoja firma zacznie być rozpoznawalna.
Dawniej królował display, czyli reklama obrazkowa. Wyświetlała się ona na stronach we wcześniej ustalonych przez webmastera sekcjach.  Jednak rosnąca popularność dodatków do przeglądarek (AdBlock), których zadaniem jest blokowanie bannerów, sprawiła, że zlecający reklamy musieli znaleźć nowy sposób na dotarcie do potencjalnych klientów.

Początkowo decydowano się na wykupowanie tekstów na blogach bardziej popularnych twórców w sieci. Do tej pory możemy spotkać się na różnych stronach z artykułami opisanymi w stosowny sposób (artykuł sponsorowany). Jednak owo oznaczenie często odstrasza czytelnika. Dlatego marki prowadzą własne platformy, na których zamieszczają swoje teksty, bądź gościnnie publikują na stronach innych. Ważne, żeby tekst nie nosił znamion oferty sprzedażowej, ale pomagał rozwiązać problem określonej grupy społecznej.
social media, marketing internetowy

Copywritting czy content marketing?

Dosłownie wczoraj (25.01.2016) na jednym z blogów dotyczących marketingu internetowego, pojawił się wywiad z największymi znawcami branży. Większość autorytetów twierdziła, że content marketing to nie tylko działania mające na celu poprawienie pozycji strony w wyszukiwarce.

W przypadku copywrittingu i tekstów SEO, chodzi głównie o stworzenie materiałów, które pomogą wypozycjonować stronę lub sklep, bądź zachęcić czytelnika do podjęcia określonej akcji – polubienia fanpejdża, przejścia na stronę sklepu czy zakupienia produktu/usługi. W content marketingu chodzi o rozwiązywanie problemów. O pomoc czytelnikom i budowanie w ten sposób marki. Content marketing nie polega na sprzedaży w bezpośredni sposób. Oczywiście konwersja przychodzi z czasem, ale do jej zwiększenia bardziej przydaje się tekst napisany przez copywrittera niż specjalisty od marketingu treści.

Zacznij zarabiać dzięki content marketingowi

Tak naprawdę podstawą jest dokładna analiza grupy docelowej. Zrozumienie, do kogo chce się trafić pomoże znaleźć problem, jaki nurtuje daną grupę. W dalszej kolejności należy znaleźć miejsce w sieci, gdzie się dana grupa znajduje, a później już wystarczy tylko stworzyć materiał, odpowiadający na ich potrzeby i opublikować dokładnie tam, gdzie znajdują się potencjalni klienci.

Oczywiście w tym celu należy wykorzystać szereg narzędzi. Do ich poznania oraz zrozumienia, w jaki sposób analizować zdobyte tam dane, może pomóc np. książka Media społecznościowe bez ściemy, Skuteczne social media czy Marketing internetowy. Nowe możliwości, nowi klienci, nowe rynki.

My polecalibyśmy także książkę Pawła Tkaczyka, guru internetowej reklamy. Grywalizacja, bo to o niej mowa, pomoże Ci postawić pierwsze kroki w świecie marketingu internetowego. Pokaże, w jaki sposób zacząć myśleć o swojej firmie, jako o marce i jak dotrzeć do ludzi, którzy do tej pory nie słyszeli o Twojej firmie.

media społecznościowe bez ściemy

skuteczne social media

marketing internetowy

grywalizacja

Księgarnia Mercurius

Księgarnia Mercurius

Jesteśmy księgarnią techniczną oferującą literaturę naukową głównie dla studentów kierunków ścisłych. Posiadamy również bogaty dział z grami planszowymi i narzędziami modelarskimi.
Księgarnia Mercurius

Latest posts by Księgarnia Mercurius (see all)